Slyšeli jste už o superpotravinách? Mají v sobě spoustu zdraví prospěšných látek, a pokud je zařadíte do svého jídelníčku, vaše imunita se vám odvděčí!

A o kterých potravinách je řeč?

Brusinky
Brusinky jsou známé svými antioxidačními účinky a díky specifickému obsahu vitaminů mohou působit i jako prevence nádorových onemocnění. Jsou to chuťově výborné lesní plody, které si můžete dopřát jen tak na zobání k televizi. Jako zavařenina se skvělé hodí ke svíčkové.

Šípky
Když se vydáte na procházku podzimní přírodou, narazíte na tuto lokální superpotravinu na každém kroku! Šípky obsahují 8x více vitamínu C než pomeranče (některé zdroje dokonce uvádějí, že až 30x víc). Dále mají vysoký obsah karotenoidů (beta-karoten, lykopen, atd.), tokoferolů, polyfenolů a flavonoidů se širokým spektrem účinků – protizánětlivé, antivirové, antioxidační a také imunomodulační. Zkuste vytvořit pro sebe a své děti třeba domácí šípkový čaj nebo sirup anebo sáhnout po osvědčené dětské pochoutce – GluCandy. Ty obsahují šípkový extrakt a také vysoký podíl betaglukanu.

Avokádo
Jeho pravidelná konzumace snižuje BMI a pomáhá udržovat štíhlou linii. Je zdravé nejen pro srdce, ale pro celý organismus, protože obsahuje vitamíny K, C, B5, B6, E, kyselinu listovou, draslík, mangan, hořčík, měď, železo, zinek a mnoho jiných zdravých látek. Co třeba vyzkoušet mexické guacamole?

Chia semínka
Už Aztékové považovali semínka za Chia za posvátné jídlo. Je to přírodní bio potravina s bohatým obsahem vitamínů a aktivních látek jako vápník, bílkoviny, draslík, antioxidanty, železo, omega 3 a 6 mastné kyseliny a množství vlákniny. Hodí se k slaným i sladkým jídlům, klidně si jimi posypte oblíbený pokrm.

Kapusta
Kapusta svými zdravotními benefity daleko přesahuje ostatní zeleninu. Na světě neexistuje plodina, která by měla více vitamínu K než kapusta. Ten pomáhá zejména ženám při boji s osteoporózou, je i užitečným pomocníkem v prevenci kardiovaskulárních chorob. Navíc je bohatým zdrojem vápníku, vitamínů A, B, i betakarotenu. Obsahuje také vitamín C, který potřebujeme především v zimních měsících na posílení imunity.

Hlíva ústřičná
Hlíva ústřičná je označení pro gurmánskou a zdraví prospěšnou houbu. Čím je pro zdraví tak přínosná? Především díky vysokému obsahu betaglukanů, které v našem těle dokáží aktivovat imunitu. Hlíva má v sobě však daleko větší koktejl blahodárných látek. Najdeme v ní řadu vitamínů, proteiny, stopové prvky, steroly, vlákninu, anebo třeba chitosan, který brzdí vstřebávání cholesterolu a urychluje metabolismus.

Zdůrazňujeme však, že pozitivní účinek konzumace super potravin se projeví až po několika týdnech. Trpělivost přináší růže (a dobrou imunitu). Pokud ale na sobě pociťujete už delší dobu známky oslabené imunity, na nic nečekejte a podpořte ji intenzivním přísunem betaglukanu. Čím vyšší procento účinné látky, tím lépe! Pozor: kvalitní betaglukan se získává z čerstvé hlívy ústřičné, ne ze sušené. Měl by být zpracovaný metodou mikronizace, aby tuto vzácnou látku dokázalo naše tělo beze zbytku využít na posílení obranyschopnosti.

V těchto sychravých měsících zkuste podpořit svůj imunitní systém užíváním přípravku Beta glucan 120+, který kromě vysoce čistého betaglukanu obsahuje také pro imunitu důležité vitamíny C a D.